HIRDETMÉNY
A munkaközösségek véleménye az intézményvezetői pályázatokról


Szakál Ferenc Pál

Szakál Ferenc Pál pályázatának elfogadása esetén, központi helyen szerepelne iskolánkban a folytonos belső ellenőrzésen alapuló pedagógus szemléletváltás. A tantestület véleménye szerint - tapasztalatok alapján - a hatékony pedagógiai munkát nem a folytonos belső ellenőrzés motiválja, leginkább belső igény szerint alakul ki. Hiszen a mindennapi munkában megjelenő állandó, precíz dokumentálás, ellenőrzések miatt a munkahelyi légkör feszült lenne, amely a szakmai munka rovására menne.
A Koala-program kísérleti szakaszához a tantestület nem kíván csatlakozni, néhány év múlva, ha bizonyítottan sikeressé válik, akkor szívesen fektetünk bele plusz munkát.
Nagykőrösi lakosként nem élt a lehetőséggel, hogy jobban megismerje iskolánk belső életét, tájékozódjon az itt folyó munkáról.
Kiemelt fontosságúnak tartja a digitális fejlesztést és az új eszközök használatához a pedagógusok felkészítését.
Olyan egyszerűbb pedagógiai programot szeretne, ami a napi munkában megjelenő gyakorlatnak a célok elérését szolgáló és bevált elemeit tükrözi. Véleményünk szerint intézményünk pedagógiai programja áttekinthető, a feladatok, célok világosan megfogalmazottak és jól használhatók a gyakorlatban.



Tóthné Patonai Csilla

Vezetői programja teljesen általános nem tükrözi a Petőfi Sándor Általános Iskola sajátosságait, hagyományait, az itt folyó jelenlegi munkát. A pályázatában a kiemelt célok és feladatok - felzárkóztatás, tehetséggondozás, erkölcsi-, környezeti-, egészséges életmódra nevelés, közösségfejlesztés… - annyira általános, amennyire ez minden közoktatási intézménynek alapfeladata.
Nagykőrösi lakosként nem élt a lehetőséggel, hogy jobban megismerje iskolánk belső életét. Ebből adódhat, hogy iskolánkról való ismeretei pontatlanok, általánosak.
A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulókra nagy hangsúlyt fektet. Felhasználna az Útravaló Ösztöndíj program mellett más segítő programokat is. A tehetséges, ám hátrányos helyzetű, gyerekek segítésére jó lehetőséget lát az Arany János Tehetséggondozó Programba való bekapcsolódásba.
A sikeres emelt szintű ének-zene és idegen nyelvi képzésen túl új tagozat bevezetését tervezi. Sajnos a pályázatból nem derül, ki milyen területre gondol, és hogyan szeretné megvalósítani annak személyi és tárgyi feltételeit.
Fontosnak véli a tehetséges tanulók megtartását, amivel mi is egyetértünk, s szívesen olvastuk volna elképzeléseit ennek gyakorlati megvalósításáról is, de ez kimaradt és nem szerepel a pályázatban.



Utasi Eszter

Jól ismeri iskolánk jelenlegi helyzetét, személyi állományát, a tárgyi feltételeket, szülői közösségét, tanulóit.
Legfontosabb feladatnak tekinti, hogy a nevelő-oktató munka mindenki számára fontos legyen, szem előtt tartva az oktatás minőségi javulását.
A tantestület részéről fontos elvárás és érték a nyugodt, kiegyensúlyozott intézményi légkör, melyet biztosítani kíván.
Fontosnak tartja a jó kapcsolat ápolását a partner intézményekkel, a hivatalokkal, a szülői közösséggel.
Olyan konkrét célokat határoz meg, melyekkel egyértelműen a Nagykőrösi Petőfi Iskola –„régi jó hírnevét” állítaná vissza, együttműködve az itt dolgozó pedagógusokkal - figyelembe véve a tanulók és szülők igényeit.
Pályázatában kiemelt szerepet kap az SNI-s, BTMN-s tanulók ellátása, felzárkóztatása az iskola fejlesztőpedagógusaival és az utazó gyógypedagógusokkal.
Szükségesnek tartja pedagógiai asszisztensek, iskolapszichológus alkalmazását.
Fontosnak tartja a tehetséges tanulókkal való foglalkozások nagyobb óraszámát, ösztönözné a szakkörök működését.
Mindenre kiterjedő, sok értéket és eredményt tükröző célkitűzései reálisak.
Utasi Eszter intézményvezetői megbízatása esetén a szülők is meggyőződhetnek arról, hogy olyan iskolát választottak gyermekeik számára, ahol a szakmaiság és az emberség prioritást élvez.
Pályázatának szakmai elemei, a prioritások meghatározása, a megpályázott iskola összes körülményének 17 éves pedagógusi ismerete – egyébként diákként is Petőfis volt! - mindenképpen kiemeli a többi pályázat közül hitelesség tekintetében és abban, hogy ez a pályázat valóban a Nagykőrösi Petőfi Sándor Általános Iskola intézményvezetői pályázatára készült.



2018.04.16

Szülői közösség szavazása:



2018.04.26

Nevelőtestületi véleményező szavazás eredménye:

Alkalmazotti közösség szavazási eredménye:


Gratulálunk Utasi Eszter kolléganőnknek!



Előzmény - a jelöltek vezetői programjai: